"Av dina befallningar får jag förstånd, därför hatar jag alla lögnens vägar. Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig."
Ps.119:104-105

"Through Your precepts I get understanding: Therefore I hate every false way. Your word is a lamp on my feet and a light to my path."
Psalm 119:104-105

sunnuntai 9. maaliskuuta 2014

Matkaoppaita

Matkaoppaat, jotka olen tälle elämäni matkalle saanut ovat aivan ensiluokkaiset. Tärkein opaskirjani on tietenkin Raamattu, Jumalan Sana, joka ohjaa matkaani oikeaan suuntaan. Mutta sen lisäksi Sana ravitsee, virkistää, tarjoaa turvaa, suojaa, lepoa, lohdutusta, rohkaisua mitä ikinä matkallani tarvitsenkaan. Minulla on myös henkilökohtainen opas, Pyhä Henki, joka auttaa ymmärtämään Jumalan Sanaa, rohkaisee ja vahvistaa minua, niin että jaksan jatkaa matkaani Isän luo. Elämällä täällä maan päällä Jeesus näytti minulle, kuinka tätä matkaa tehdään. Kuolemalla minun syntieni tähden ja nousemalla kuolleista ikuiseen elämään Jeesus maksoi matkalippuni taivaaseen ja antoi minulle lahjaksi ikuisen elämän Isän luona taivaassa.

Näitä kahta Raamattua ja tätä Uutta Testamenttia luen useimmin. Tuossa Uudessa Testamentissa, jonka sain ylioppilaslahjaksi, on suomenkielinen, ruotsinkielinen ja englanninkielinen teksti rinnakkain. Tuo avoinna oleva Raamattu on vuoden 1992 suomennos, ja se oli alunperin ukillani käytössä. Tuo toinen Raamattu, jonka olen päällystänyt, koska sen kannet olivat kuluneet, on äitini vanha. Se on vanha käännös.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti