"Av dina befallningar får jag förstånd, därför hatar jag alla lögnens vägar. Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig."
Ps.119:104-105

"Through Your precepts I get understanding: Therefore I hate every false way. Your word is a lamp on my feet and a light to my path."
Psalm 119:104-105

perjantai 4. huhtikuuta 2014

Köyhä

"Älkää siitä murehtiko, mitä söisitte tai joisitte. Älkää sitä etsikö. Tätä kaikkea maailman ihmiset tavoittelevat; teidän Isänne tietää kyllä, että te sitä tarvitsette. Etsikää hänen valtakuntaansa, niin te saatte myös kaiken tämän." Luuk. 12:29-31

"Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta. Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi." Matt. 6:20-21

Olen elänyt varmaankin lähes koko ikäni köyhyysrajojen alapuolella, mutten ole koskaan kokenut olevani köyhä. Tarkoitan, että siitä huolimatta, että olen yleisten määritelmien mukaan köyhä, en ole pitänyt itseäni maallisesti köyhänä. En tietenkään ole ajatellut olevani rikaskaan, mutta minulle itseni köyhäksi kokeminen edellyttäisi todellista puutetta. Minulla on aina ollut lämmin ja mukava asunto, ei ehkä koskaan juuri sellainen kuin olisin halunnut, mutta sellainen, jonka vuokran olen pystynyt maksamaan. Tämän hetkinen asuntoni on oikein mukava, en ole ollenkaan varma, että löytäisin paremman, vaikka olisin rikkaampi. Minulla on aina ollut riittävästi ruokaa, niin etten ole joutunut elämään nälässä, enimmäkseen syön oikein hyvää ruokaa. Tietenkin hyödynnän tarjouksia ja ostan edullisia tuotteita, mutta rahat ovat kuitenkin aina riittäneet ruokaan. Vaatteeni ostan pääasiassa alennusmyynneistä, mutta en niidenkään suhteen voi sanoa kärsineeni puutetta. Kaikki muutkin menoni olen aina pystynyt maksamaan. Voisin kyllä varmasti käyttää paljon isommatkin tulot ihan tarpeellisiin menoihin, enkä varmasti ihan heti kokisi itseäni rikkaaksi.

Toivon kuitenkin, että todelliset rikkauteni olen koonnut taivaaseen, jossa saan nauttia niistä yhdessä Kristuksen ruumiin kanssa ja, että etsin Jumalan valtakuntaa koko maallisen vaellukseni ajan, jolloin Jumala huolehtii maallisistakin tarpeistani kuten tähänkin asti, runsain mitoin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti